Regulamin
Turniej regionalny.
Pkt 1.
Drużyna liczyć może maximum 15 zawodników, którzy ukończyli 18 lat. (możliwość udziału zawodników, którzy ukończyli 15 lat za pisemna zgodą opiekunów prawnych). W ciągu trzech turniejów można doknać 3 zmina w składach od otrzymania I formularza zgłoszeniowego. Pkt 2.
Do zawodów nie dopuszcza się sędziów turnieju.
Pkt 3.
W rozgrywkach mogą brać udział wyłącznie zawodnicy wpisani na listę zgłoszeń. Dopuszcza się udział zawodników Oldbojów
Pkt.4.
Zawodnicy z drużyny wycofanej z rozgrywek nie mogą reprezentować barw innej drużyny.
Pkt 5.
Organizator nie bierze odpowiedzialności za wypadki i kontuzje wynikłe w czasie trwania rozgrywek powstałe z winy uczestnika lub wyrządzone uczestnikowi przez osoby trzecie.
Pkt 6.
Kapitanowie zespołów odpowiedzialni są za dostarczenie przed spotkaniem do sędziego lub organizatora protokołu meczowego. Pkt 7.
Na jedno spotkanie przypada jeden protokół meczowy wypełniany przez kapitanów bądź osoby odpowiedzialne za drużyny. Nie dostarczenie protokołu do sędziego lub organizatora przed spotkaniem, skutkuje uznaniem meczu za nieważny i brakiem punktów dla obydwu zespołów. W przypadku, gdy jedna z drużyn nie wypełni protokołu, zostaje ukarana walkowerem 3:0. Pkt 8.
Wszystkie zastrzeżenia dotyczące zawodników grających w turnieju należy zgłaszać organizatorowi bądź sędziemu w trakcie trwającego spotkania. Zastrzeżenia mogą zgłaszać tylko kapitanowie danego meczu, zastrzeżenia zgłaszane przez osoby „trzecie” nie będą rozpatrywane. Pkt 9.
Dodatkowo organizatorzy oraz sędziowie mają prawo sprawdzić listę kadrową każdego zespołu przez cały czas trwania turnieju. Jeżeli nie będzie się zgadzać ze stanem faktycznym drużyna zostanie ukarana walkowerem 3:0 Pkt 10.
Wszelkie sporne sytuacje rozstrzygane są przez komisję organizacyjną w składzie (Organizator, Sędzia/Sędziowie danego spotkania). Pkt 11.
Drużyna, która dopuści się do uszkodzenia elementów wewnętrznych szatni zwraca koszty poniesione w wyniku wandalizmu. Pkt 12.
Zgłoszenie drużyny do rozgrywek oznacza akceptację regulaminu. Pkt 13.
Mecze rozgrywane są „szóstkami” (w tym bramkarz) 5+1. dokonywanie zmian w czasie gry prowadzone jest systemem „hokejowym” tylko w wyznaczonej strefie zmian. Pkt 14.
Czas trwania spotkania to 2x10. Pkt 15.
Spóźnienie drużyny większe niż 10 minut traktowane jest jako walkower. Pkt 16.
Aby rozpocząć zawody na boisku musi znajdować się, co najmniej 4 zawodników. Pkt 17.
Zdekompletowanie drużyny podczas meczu do 3 zawodników spowoduje weryfikację spotkania jako walkower 3:0 (kontuzje, brak zawodników rezerwowych, wykluczenia przez otrzymanie czerwonych kartek, opuszczenie boiska). W przypadku opuszczenia placu gry przez drużynę po pierwszej połowie wynik pozostaje z boiska (dotyczy drużyny przegrywającej).
Pkt 18.
Organizator Regionalny ustala dopuszczalne obuwie sportowe do gry. Pkt 19.
Spotkania rozgrywane są tylko i wyłącznie piłkami przygotowanymi przez organizatora. Możliwość gry piłką jednej z drużyn, o ile zostanie wyrażona zgoda przez sędziego oraz drużynę przeciwną. Pkt 20.
Rzuty z autu wykonywane są z ręki. Pkt 21.
Bramkarz wznawia grę z piątki (po opuszczeniu piłki placu gry). Pkt 22.
Spotkanie może zostać odwołane tylko jeden raz: – kapitan musi poinformować o tym fakcie organizatora najpóźniej na 2 dni przed wyznaczonym terminem – nie dopuszcza się przełożenia meczu, jeżeli dotyczyć to będzie dwóch ostatnich kolejek ligowych. Organizator zaległy mecz ustala po konsultacjach z drużynami. W przypadku braku porozumienia organizator narzuca swój termin. Pkt. 23.
Termin spotkania zostać może zamieniony z innym terminem meczowym, po wyrażeniu zgody trzech drużyn. Wnioskujący o zmianę terminu kontaktuje się kapitanami, po czym niezwłocznie informuje organizatora jeżeli dojdzie do porozumienia. Organizator po sprawdzeniu stanu faktycznego dokonuje zmiany. Zamiana terminu może odbyć się najpóźniej na dzień przed kolejką. Pkt 24.
Organizator może odwołać cała kolejkę spotkań z przyczyn niezależnych. Pkt 25.
W przypadku równej liczby punktów pomiędzy dwoma drużynami, o zajętym miejscu decydują: - liczba zdobytych punktów w spotkaniach pomiędzy tymi drużynami - przy równej liczbie punktów, korzystniejsza różnica bramek we wszystkich spotkaniach - przy dalszej równości, większa liczba bramek zdobytych we wszystkich spotkaniach - przy dalszej równości, organizator ustanawia dodatkowe spotkanie w celu wyłonienia wyższej lokaty (w przypadkach gdy w grę wchodzi tytuł mistrzowski) W przypadku równej liczby punktów pomiędzy trzema lub więcej drużynami, o zajętym miejscu decyduje mała tabelka.
O Wygranej w całym cyklu 3 turniejów decyduje kolejno liczba punktów uzbierana z tych turniejów, liczba wygranych turniejów, mecze pomiędzy zainteresowanymi drużynami, różnica bramek Pkt 26.
Zawodnik, który uzbiera 3 żółte kartki pauzuje jeden mecze w następnej kolejce, za kartkę czerwona jeden mecz pauzy analogicznie,
a przy brutalnych faulach, ilość meczy pauzy ustalają sędziowie i organizator.
Pkt 27.
Zawodnik, który otrzymuje w wyniku przewinienienia czerwoną kartkę osłabia drużynę na 4 kolejnych minut i pozostaje wykluczony
z meczu do jego końca.
Pkt 28.
Zawodnik (w tym bramkarz) otrzymujący żółta kartkę opuszcza boisko na czas 2 minut lub do momentu zdobycia bramki przez przeciwnika w tym czasie na bramkę wchodzi zawodnik z pola lub drużyna dokonuje zmiany na pozycji bramkarza,
a z boiska schodzi jeden wytypowany gracz.
Drugie upomnienie tego samego zawodnika skutkuje okazaniem drugiej żółtej kartki. Zawodnik w tym momencie opuszcza boisko do końca spotkania. W jego miejsce może wejść rezerwowy zawodnik po odczekaniu 2 minut lub do momentu zdobycia bramki przez przeciwnika. Zawodnik może zostać ukarany kartka za: - Popychanie zawodnika drużyny przeciwnej - Przytrzymywanie zawodnika przeciwnego zespołu - Rozmyślne wykonywanie wznowień w sposób nieprawidłowy - Krytykowanie orzeczeń sędziego i organizatora - Symulowanie kontuzji, faulu - Celowe opóźnianie gry przy wznowieniach - Prowokacyjne zachowanie - Podstawianie nogi, spowodowanie upadku - Inne niesportowe zachowanie
Pkt 29.
Zawodnik zachowujący się w sposób brutalny i wulgarny w stosunku do sędziego, organizatora, zawodnika drużyny własnej bądź przeciwnej oraz widzów otrzymuje czerwoną kartkę z definitywnym wykluczeniem na 2 spotkania. Jeżeli zachowanie takie znajdzie miejsce po zakończonym meczu na zapleczu sportowym oraz w jego obrębie decyzję o wykluczeniu zawodnika podejmuje organizator. Jeżeli zawodnik dopuści się dwukrotnie takiego zachowania zostanie odsunięty od rozgrywek do momentu ich zakończenia. Pkt 30.
Na terenie obiektu obowiązuje kategoryczny zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu oraz zakaz palenia wyrobów tytoniowych. Osoby przyłapane na tych rzeczach zostaną usunięte z obiektu. Jeżeli sprawa będzie dotyczyć całego zespołu lub jego przedstawicieli zostanie on ukarany punktami ujemnymi -5pkt. Pkt 31.
W przypadku przekazywania nieprawdziwych informacji sędziemu bądź organizatorowi na temat strzelców bramek dopuszcza się możliwość ukarania zespołu -5pkt Pkt 32.
Pozostałe zasady gry obowiązują zgodnie z przepisami gry w piłkę nożna PZPN. Pkt 33.
Drużyna otrzymująca trzeci walkower w rundzie zostaje automatycznie wykluczona z rozgrywek do końca sezonu bez zwrotu wpisowego. Pkt 34.
W przypadku samowolnego wycofania się z rozgrywek drużynie nie przysługuje zwrot wpisowego. Pkt 35.
Rozgrywki prowadzone są na boisku 56 m x 26 m (wymiary Orlika). Pkt. 36.
Każdy z zawodników posiadać musi dowód tożsamości lub legitymacje szkolną (w przypadku zawodników nieletnich) ze zdjęciem mogący stwierdzić jego tożsamość w przypadku sprawdzania drużyny (zgłoszonego zastrzeżenia). W przypadku braku dowodu tożsamości lub legitymacji przy kontroli zespół ukarany zostaje walkowerem. Pkt. 37.
Sędzia spotkania ma prawo upomnieć oraz ukarać zawodnika rezerwowego czerwoną kartką za podważanie decyzji sędziowskich lub organizatora oraz inne niesportowe zachowanie.
Pkt. 38.
Do rozgrywek dopuszcza się tzw. zawodników "zrzeszonych" w rozgrywkach PZPN i innych związkach piłkarskich.
Pkt. 39.
W przypadku braku dokumentu tożsamości jednego z zawodników przy konfrontacji przed meczowej, zawodnik ten nie może wystąpić w danym spotkaniu. Sytuacja nie dotyczy zgłaszanego zastrzeżenia.
Pkt. 40.
W przerwie zimowej organizator nie przewiduje limitów wymiany zawodników w poszczególnych drużynach.
|